
Zastanów się czego ludzie potrzebują
Tak zwana „nisza rynkowa” oznacza sytuację lub część rynku, w której lub potrzebują konkretnych usług lub produktów. Zrozumienie tej jasnej definicji jest ważne, ponieważ pomaga zidentyfikować nowe możliwości dla Twojej firmy. Ponadto może pomóc Ci zdobyć lojalność publiczności, która jest zaniedbywana przez konkurencję.
Dlatego, niezależnie od tego, czy chodzi o technologię cyfrową, czy nie, Twoja firma musi zdefiniować co najmniej jedną niszę rynkową (a nawet nisze podrzędne), aby je obsługiwać. W kolejnych wierszach zapoznaj się ze wskazówkami, jak dokonać dobrego wyboru.
Dlaczego ważne jest zdefiniowanie pojęcia „nisza rynkowa”
Uważa się, że słowo „nisza” ma ten sam rdzeń co „gniazdo”. Jeśli pomyślimy na przykład o kaczce, zobaczymy, że pisklęta mają to samo pochodzenie, są podobne, ale mają cechy, które je odróżniają.
W przypadku niszy rynkowej logika jest taka sama. Aby to zilustrować, rozważmy sektor edukacji. Wszystko jest związane z przekazywaniem wiedzy. Ale jest edukacja formalna, kursy online, bezpłatne, bezpośrednie; są instytucje zajmujące się zwierzętami, pojazdami, pedagogiką… Jest mało prawdopodobne, aby ktokolwiek pracował ze wszystkimi możliwymi odmianami.
Dlatego myślenie o wpłynięciu na ludzi o podobnych profilach i zainteresowaniach jest czymś, co zwiększy szanse na sukces Twojej firmy. W końcu wystarczy skupić swoją uwagę i wysiłek na zaspokojeniu potrzeb mniejszej i bardziej jednorodnej publiczności.
Nisza rynkowa ma też inne zalety to:
Mniejsza konkurencja
Duże rynki obejmują różne kategorie produktów i usług. Konkurowanie z silnymi przedsiębiorcami, którzy mają lojalnych klientów i zasoby, nie jest łatwym zadaniem. Dlatego skupienie się na określonej niszy pomoże ci szybciej uzyskać wyniki.
Większa wartość dodana
Istnieje solidne wyjaśnienie, dlaczego przedsiębiorca niszowy może pobierać więcej za swoje produkty i usługi: prawo podaży i popytu. Ponieważ są to konkretne towary, klienci nie mają wielu opcji. Dlatego segmenty rynku, które są rzadko badane, są bardziej swobodne w wycenie.
Bardziej wykwalifikowani klienci
Jeśli gromadzisz grupę ludzi o takich samych potrzebach, a twoja praca opiera się na tych samych pragnieniach, nie musisz tak ciężko pracować i próbować ich przekonać do sprzedaży.
Wskazówki dotyczące wyboru dobrego rynku niszowego
Wybierz czynnik docelowy
Wartości, zainteresowania, położenie geograficzne, cena, siła nabywcza i jakość (poziom popytu) to jedne z najczęstszych kryteriów klasyfikacji. Wybierz opcję, którą możesz spotkać.
Przeszukaj niszowy rynek w Google
Wyszukaj swój produkt w Google. Map kim są twoi konkurenci, co oferują i myśleć o sposobach różnicują się. W wielu przypadkach to badanie może pomóc Ci znaleźć nawet mniejsze nisze, a to może być świetną okazją do Twojego sukcesu.
Komunikuj się z ludźmi
Jeśli jeszcze nie znasz swojej niszy, nie spodziewaj się, że to odkrycie spadnie z nieba. Tworząc przydatne treści związane z odbiorcami, ludzie mogą przekazywać opinie i wnosić przydatne spostrzeżenia na temat wymagań, które możesz spełnić.
Utwórz mapę myśli
Ci, którzy tworzą treści, są już zachęcani do korzystania z map myśli, ale tę wskazówkę warto wzmocnić. Twój mózg może być przyzwyczajony do problemów związanych z produktem. Ale od momentu, gdy napiszesz swój pomysł na papierze, będzie mniej wysiłku, aby wyodrębnić bardziej istotne elementy – które mogą stanowić przydatne spostrzeżenia na temat niszowego rynku.
Wyszukaj pytania bez odpowiedzi
Dobry biznes to taki, który rozwiązuje problem. Pomyśl o problemach i trudnościach, jakie napotykają ludzie. Czego potrzebują? Czy jest jakiś sposób, w jaki Twój produkt lub usługa może im pomóc? To, co oferujesz, może być nawet powszechne na rynku. Ale sposób, w jaki jest stosowany – już nie.